måndag 14 april 2008

Pappa = Lampa?

Alltså det är ju jättekul att min mamma ansträngde sig så mycket med Rune och lärde honom att titta upp i taket och peka på lampan när man säger "Var är lampan?" . Och han är supergullig när han gör det och man blir så stolt... Men, nu har det visat sig att ordet lampa satt käppar i hjulet för viktigare utbildning. Lampa är förvirrande likt pappa för ett så litet barn och säger man pappa eller lampa så blir resultatet detsamma: han pekar upp mot taket. Fast nån gång har han fakltiskt pekat på mig när jag sa pappa. Eller sa jag lampa? Minns inte.

I dag blev det en liten sjukilomtersrunda med löparbarnvagnen runt Pildammsparken. Det var inget toppenpass direkt, jag var trött efter en dålig natt och lite sliten i ryggen, men man ska ju ha såna pass också. Måste fixa vagnen så den inte drar så hårt åt vänster, jag har grym träningsvärk i ena biceps som håller emot ofoget. Egentligen hade jag tänkt simma i kväll, men ett besök på en indisk restaurang satte stopp för såna planer och jag dunsade istället ner i tevesoffan med en påse lösgodis och en proppfull mage. Funkar det också :)

2 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Han menar nog att du är en alldeles lysande pappa!

askan sa...

Haha, ja så måste det ju va!!