fredag 30 maj 2008

Triathlonpremiären inbokad!

Nu har jag äntligen anmält mig till Göteborgs triathlon den 15:e juni och debuten är därmed bokad. Jag anmälde mig i tävlingsklassen för att få köra olympisk distans; 1500 m simning, 40 km cykling och 10 km löpning. Tror det blir perfekt debutdistans och dessutom är det ju faktiskt olympiska spel i år! Simningen är lika långt som det längsta jag simmat i ett svep nån gång så det blir en utmaning, speciellt som simträningen legat ganska mycket på is på sistone. Att cykla 4 mil känns läskigt, inte för att det är långt, utan tvärtom för att det är kort och snabbt och jag räknar med något riktigt plågsamt. Den enda gången jag cyklat max var på en duathlontävling och det var bland det jävligaste jag upplevt. Jag ligger ju mest och mysputtrar lite längre distanser, så det blir spännande att se hur formen är på cykeln. Den avslutande milen löpning förväntar jag mig vara vad den brukar. Kort nog att för att ge ordentligt med mjölksyra, men lång nog för att man ska få smaka på syran länge :) Hursomhelst så tror jag det kommer bli jättekul och det ska bli kanon att äntligen få komma igång. Synd bara att Heleneholms tävlingsdräkter inte kommit än, för det hade varit kul att få tävla i klubbfärgerna. Nu köpte jag en tri-top på LewaSports rea istället. Lite annat slank också ner i kundkorgen, en ramväska, race belt och en löparkeps. Andra grejer jag måste fixa är:

-lämna in cykeln på efterjustering av växlar mm
-fixa fram och montera aerobar
-hitta ny sittställning
-snabbsnörning till löparskorna

Rune har börjat peka och säga "där" till allt möjligt. Jag vet inte om han fattar vad det betyder, men roligt är det iallafall. I dag tog vi en rätt lång löprunda med vagnen och han pekade ut varenda människa vi mötte-"där där". Rundan gick ner mot Ribban där det var fullt med gymnasieundgdomar som spelade boll, brännboll eller annat skoj i solen. Mycket spännande att titta på för en 11-månaders med andra ord.

Inga kommentarer: