måndag 31 mars 2008

Löparvagn

I dag har jag varit och införskaffat en löparvagn. Valet har tidigare stått mellan Chariot Cougar och BabyJogger Performance eller Q-series, alla vagnarna ligger på minst femtusen. Chariot är en kombivagn som man kan ha till bl a cykling också, BabyJogger Performance är förmodligen världens bästa renodlade löparvagn med sina rejäla 20"-hjul och världsrekordet på maran, sub 2.50. BabyJogger Q-series är en smidig vagn som man lätt fäller ihop, men har lite mindre hjul, 16". Av alla dessa godbitar föll jag för det otippade alternativet: Biltemas för 599. Den är förmodligen ren skit, men jag har inte lust att lägga fem papp på en vagn just nu. Gillar Rune att bli sprungen med och jag tycker det är kul kan jag ju köpa upp mig senare, men nu lägger jag hellre pengarna på nåt annat. Har ju en väldigt skrotig cykel till exempel. Nu ska den bara monteras så kan jag kanske ge mig av på ett pass redan i morgon. Vad jag förstått så är det kanon att springa med vagn, ibland iallafall.

Annars har det varit lugnt på hemmafronten i dag. Såg ytterligare ett avsnitt av Dexter under Runes förmiddagstuppis och sen rev jag av två avsnitt av Seinfeld när jag cyklade på trainern under hans middagslur. Har också lyckas spotta en tredje tand på väg, kan nog vara en hörntand minsann. Det borde man ju fira!



Inga kommentarer: