söndag 30 mars 2008

Bakfull simning och sommartider

I dag raderade två klantigheter varandra. Stack i väg till simningen en timme för tidigt, kan inte fatta det, har ju varit på söndagsträningen massor med gånger och den börjar alltid 10, men av nån anledning trodde jag den började nio i dag. Andra misstaget var att jag inte hade nån aning om att det var sommartid i dag och det var ju tur… kom prick i tid till träningen :)

Det gick riktigt tungt att simma i dag. Karina och jag var på fest i Lund igår och hade jätteskoj. Rune sov som en stock på golvet i ett sovrum och vi snackade skit, åt gott och drack rödvin precis utanför. Ljudnivån var makalös; fattar inte hur man kan sova i sånt oväsen. När vi kom hem helt utmattade och kastade oss i säng så ville inte Rune sova mer… så det blev inte många timmar i natt. Och rödvin tål jag visst inte längre och den där absinthen, varför drack jag den? Man pallar ju ingenting nu för tiden.

Igår blev det ett något avkortat cykelpass i busvädret. I ett ögonblick av högmod och vårkänslor valde jag bort skoskydden, hur man nu kan vara så korkad. Det blev iskalla tår redan efter 30 minuter och sen var resten en plåga. ”Man ska svettas in sommaren och frysa in vintern” lärde mormor mig en gång. Skulle lyssnat på bättre på henne. Dessutom hade jag laddat upp inför passet med att dra i mig två rejäla laddningar hallonpaj med vaniljglass. Inte optimalt.

Igår kom Runes första blodvite. Det känns som ganska sent med tanke på hur offensiv han är i sina utflykter. Han lyckades ramla och riva ner ett dockhus som han dessutom bet på och läppen sprack. Lär ju inte vara den sista fläskläppen… Han har också lärt sig klättra upp för trappor och det är ett framsteg jag inte är helt nöjd med.

3 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Ojojoj, nä man är inte så styv på partyfronten längre...
Stackars små barn, det är hårt att lära sig. Emil ramlar hela tiden på sin lilla näsa... det måste göra ONT.

Ja, mormor hade nog lite rätt va´. Och du, bättre att rapa hallonpaj än makrillmacka!

askan sa...

Ajaj, ramla på näsan kan inte vara skönt. Rune ramlar nästan bara bakåt.

Usch för makrillrap, är det din standarduppladdningsmat inför långpassen :)

Katarina M-I sa...

Nä, den tabben gör man bara när det inte finns annat till frukost. Idag käkade jag vitlök i tre timmar (kom loss på cykel ute i eftermiddags, mitt i veckan lyx!)