onsdag 26 mars 2008

Träningsblogg

Inspirerad av alla fina träningsbloggar så tänkte jag starta en egen. Egentligen hade jag tänkt börja redan för två veckor sedan, men jag hade inte lust att börja den med en massa skadegnäll...

Jag är föräldraledig med niomånaders Rune sedan ett par veckor tillbaka. Det är helt grymt att vara föräldraledig, även om det innefattar en del monotona uppgifter (blöja, mat, blöja, sova, blöja). Sen är ju Rune en solstråle också!

Mitt stora mål i år är Kalmar triathlon i augusti. Jag vet inte vad som väntar egentligen, men det känns som en kuljävlig utmaning. Än så länge har träningen gått hyfsat. Jag har lärt mig simma genom en crawlkurs i höstas och min gamla racer har rullat hyfsat med mil iallafall. Det är väl egentligen löpningen som gått sämst med en massa småskador som satt käppar i hjulen. Målsättningen var att jag skulle ligga på 60 km i veckan när januari var slut och det är jag inte ens nära. Men jag har cyklat rätt bra istället så det löser sig nog. Hursomhelst, good to be here.

Inga kommentarer: